tisdag 2 november 2010

Mardrömmar

Hade en sjukt hemsk mardröm inatt, vaknade av att katten hoppade upp på mig och fick panik!

Det började att mamma och jag hörde en helikopter, vi va hos Simon, vi gick in i hans rum och kollade ut genom fönstret, helikoptern va precis utanför och åkte sakta fram och tillbaka. Mamma ställde sig och glodde ut på honom för att se vad som hände. Han stannade och glodde tillbaka ilsket. Då tog han fram en sprayflaska och sprutade ut någonting starkt som gjorde jätteont i halsen. Han skrattade ont.

Mamma och jag gick därifrån men vart vi än gick så följde han efter utanför fönsterna. Vi gick ner, då va vi i pappas kök, helikoptermannen såg mer och mer arg och ilsken ut. Jag kröp in och gömde mig, med ett täcke runt mig, i skafferiet. Där låg jag en bra stund medan mamma försökte hitta ett gömställe.

Mannen kom in, öppnade skafferiet, men såg inte mig. Han gick vidare någonstans, och jag kröp ut. Smög mot trappan upp, det såg ut som trappan hos Vickan, jag ropade på mamma, fick svar, när jag nästan va upp ramlade jag, någon höll i mina ben och jag skrek på mamma igen som kom rusande till mig.

Någon/Något höll fast mig, hårt, men vi såg de inte, jag satt bara fast, hur mycket mamma en slet och drog i mig så kom jag inte loss.

Jag vaknade av att katten hoppade upp på mig, men somnade lika snabbt igen.

Va tillbaka i trappan, men mamma gick därifrån för att hämta hjälp. DÅ helt från ingenstans greppade någon tag i min handled!

Då vaknade jag igen, PANIK, tände lampan tittade mig omkring och höll mig för handleden.
Allt kändes så sjukt verkligt... Sen kunde jag knappast somna om bra...

Usch för mardrömmar!!

4 kommentarer:

  1. sv; tack :) tror faktiskt att han är mycket gladare nu än han va innan :)

    SvaraRadera
  2. sv; bra fråga ^^ Hade varit kul att komma till "ridkläder" till skolans matsal och se vad de säger (vi får inte gå in med riktigt ridkläder xD)

    SvaraRadera
  3. haha ja, men den var ju asskön eller hur? och jag behöver en lite längre :/
    <3

    SvaraRadera

Skriv nått fint!