måndag 22 november 2010

Ojdå!

Haha, har ridit alla tre hästarna idag, och de gick väl bra!
Började med Zaffie. Det gick susen, visst de klampade på lite men vi lyckades oss även på en försiktig galopp, det bästa är att sadeln ligger HELT stilla nu :D

Sen tog jag Doris på en barbacka tur och Zaffies westen träns med hakkamore. De gick jättebra, första gången med de "bettet" hon lyssnade finfint! Pigg va hon med. Vi lufsade på mitt i skogen i våran egna takt. Jag sitter i min egen värd, helt 100% säker på min hyper snälla ponnie. HAHA!
Då givetvis blir hon livrädd och slänger sig åt sidan och springer tillbaka, jag håller inte sådär jätte stadigt i tyglen så jag tappar balansen glider av och hamnar i diket på huvudet. HAHA, hade totalt omöjligt att hålla kvar tyglarna eftersom de inte är några "pluppar" plus att jag hade termovantar. Jag såg inte Doris först när jag tittade upp ur diket. HAHA! Härlig ponnie de där!

Sen vara super duper hyper Naboos tur. Men de gick bra! :D

HAHA! Bjuder på några bilder från idag med :D
Naboo plummsade ner i snön
Så lägger hon sig så och kliar huvudet på benet
Sen sätter hon sig upp och tittar en stund



Doris kör med stillsamt, går runt, runt ett bra tag viket sakta benen och lägger sig ner försiktigt, försiktigt
Sen sitter hon också en stund, fast inte lika länge



Här kom jag och gick så fint, sen POFF, så va vi påväg hem igen!
Men jag landade här, ihop vikt? Mitt lår lyckades komma mitt på granen och huvudet brevid. Hur vet jag inte men knöligt va de.

HAHHA :')






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nått fint!