söndag 23 januari 2011

Haaalt!

Vaknade vid 9, trött som fan eftersom jag satt upp ända till halv 2 i natt :P

Men hämtade Jennifer. Så tog vi en lugn skritt tur på Zaffie och Doris!

Efter jag åkt upp med henne igen så red jag Naboo. Yrväder nummer ett!
Eftersom vi lämnade in hennes sadel på lagning igår så red jag barbacka!
Skrittade upp till sjön och vände, hon tog de as lugnt och gick helst på snövallen i diket, hahah ^^
Nästan hemma red jag ner en liten väg som är halvt åtkörd, som gick att springa lite försiktigt på.
Tänkte att lite trav skadar inte :P Men Booisen ville mer än gärna öka och busa, vilket hon gjorde med! Hon travade nästan på stället och så helt plötsligt sköt hon upp sig, typ hoppade rätt upp i luften och sprätte ut med benen åt alla håll och kanter. Jag blev as paff men lyckades slänga ur med ett högt NEJ! Så stannade hela hon upp och fick lite dåligt samvete, hahaha, för gullig är hon!
Så jag gick tillbaka och började om traven och då gick de fint :) Hon små skuttade fram, men inte så konstigt :P Varken hon eller jag kunde hålla oss, så de blev typ fem galopp steg. Höööhö :P

Nu sitter jag och väntar på att äta, har gjort de nu ett tag... lite FÖR länge :( Ska ner och kolla om de är klart snart. Sen blir de duschen och sen åker jag till Simon. Känner att jag måste träffa honom innan jag saknar ihjäl mig!

Pöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nått fint!