måndag 17 januari 2011

Skolan!

Alltså, som ni KANSKE vet så har jag ju tröttnat en hel del på detta med kakel! Jag hittar ingen apu, ingen som jag trivs med och så....
Orkar inte heller för den delen. Men tröttnat är den största delen. Och det känns inte bra alls. Att man går en utbildning som man tappar intresse för helt. Så jag mailade min lärare och fick väldigt bra hjälp och svar. Bättre än väntat.

Så vi satte oss ner och pratade igenom hur vi skulle gå till väga nu. Så denna tre veckors apu period blir att denna veckan, första veckan alltså, ska jag vara i skolan och läsa klart kursen putsning B, så får jag den helt avklarade eftersom den ändå ligger på min matte, så har jag inte möjlighet att göra den annars (funderar på hur dom hade gjort om jag trivdes och skulle ha vanlig apu??) . Så denna veckan blir soft.

Men jag har fortfarande 8 veckor "ledigt" eller apu.... DÅ ska jag passa på att testa olika yrken. De tre som intresserar mig mest är, "häst"- beridare och skötare och dylikt, "sy"- designa och sy kläder, "inredare" - designa hem och hushåll typ...

Det är jätte svårt att se in i yrken som man aldrig testat på på riktigt. Så ska verkligen försöka ta chansen nu och testa! Men det är inte speciellt lätt hittade yrken.

Så vet du nått som skulle passa att ha praktik på, HÖR AV DIG!!!

Man känner sig en del värdelös nu, har gått bygg i tre år sen vill jag inte jobba med det när jag är klar för då har jag "tröttnat", blää. Kan ju säga att jag är as rädd att tröttna på det man väljer sen till slut också. Visst nu finns det stora möjligheter att utbilda om sig, men jag vill inte slösa bort hela mitt liv på utbildning....

Och de tre jobben jag "valt" är "riskfyllda" man måste våga satsa i dom och man måste verkligen bli bra för att klara sig bra i dom.

De är ju inte bara att läsa en bok om hur man ska göra sen kan man de. Man måste ju få rutin och vara duktig annars vill ingen anlita en!

Aja, jag kan säga att jag är grymt tacksam för hjälp!!!

Tack för mig :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nått fint!