torsdag 8 juli 2010

Morron!

Så varre morgon igen, vaknade i Tranås idag. Kändes ovant men skönt.

Igår drog mor och jag med hästarna till Boxholms terräng bana! ;D Riktigt awesome, gick faktiskt över förväntan, inte för att jag hade så mycket förväntningar, inte med Zaffie iaf. Har jue inte hoppat alls mkt med henne. Så är väldigt nöjd :D Naboo var hyper pigg och härlig och vi fixade dom hindrerna som jag ville ;D

Men blev ruskigt arg på Zaff när vi skulle last och åka dit. Hon bara lägger av och skiter helt i vad vi vill. Och de är bara dumheter. Hon är inte rädd för femöre, de sys sååå tydligt på henne. Men jag gav inte upp och till sist gick hon in. Sen levde dom rövare där bak, så mamma trodde aldrig vi skulle komma fram hela. Men de gjorde vi!! När jag öppnade dörren där fram slog en läskigt varm vägg emot mej. De va världens bastu där och Naboo va dyngsur.!

Så hon hade inte överdrivet med krafter för hoppningen sen. Började med Zaffie iaf, skrittade runt på banan och tittade på lite hinder och så gick vi i vattnet. HAHA, de gillar dom!!! Hoppade inte såå mkt med Zaffie, hon blev trött, inte konstigt med!
Sen bytte jag till ångloket, Naboo! Hoppade runt en massor. Sen åkte vi hem igen, gick lite lättare att lasta då! Hehe.

En lyckade kväll iaf :D

De konstiga och lite smått läskiga är att jag känner mej dubbelt så "säker" med Naboo än Zaffie nu. Inte för att jag är rädd eller nått på Zaffie, men hon känns inte säker i sej själv på samma sätt. Vinglig och så, och man vet inte riktigt när hon tänker bocka eller kasta sig... Men inte konstigt de heller. Har ju haft rätt så mkt strul med henne... Men även de ska fixas till! :)

Måste säga att de ändå är sjukt härligt med Naboo nu. När man känner sig som ett med hästen och de bara flyter på! :D
Och psst, Jennifer!!! Inga flygande händer heller! :O :D HAHAHAH! De tar siiig! xD

Nu är de en vecka kvar till Simon kommer hem ;D Faast, de känns långt ändå :( Blööhö!!

Puss:*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nått fint!