tisdag 29 juni 2010

Hyperbol!

Skulle lätt kunna skriva ett inlägg om är 1234123523 mil långt. men tror jag rekommenderar mig själv att dra ner på de! ;D

Så är ni beredda?! DE ÄR JAG! HAHAH!
De kliar i fingrarna! Behöver skriva känner jag! ;D

Ajaa, börjar lite med gårdagen!

Försökte roa mej bäst själv på förmiddagen. Fixade mest små saker så att vi skulle ha de lite lättare idag.

Sen bestämde jag mej att NU är de lagom "kallt" för att rida. Så jag hämtade pluttarna och slängde in dom på banan så länge! "Klädde" på Zaff och red iväg bort till mossen. Tänkte rida lite lätt dressyr och testa lite mer hur hon reagerade med sadel på. För de första så HATAR hon flugor så extremt så de kan bli läskigt. Hon hugger efter den minsta mygga och har man otur missar hon den och träffar mitt ben?! O_o

Men väl borta på mossen så jobbade vi på. Gick strålande :D Fick hoppa av engång och dra bak sadeln, dels för att hon sparkade efter flugorna och dels för att hon va väldigt svettig så den gled lättare en vanlig och jag hade kunnat spänna ett hål till utan problem. När jag väl gjort de, så låg den BRA! :D
Efter en halv timme va både hon och jag nöjda. Red hem. Upp till huset. Hittade Doris grimma där så jag band fast Zaff i ett träd och rusade aset efter alla pryttlar. Och så iväg till SJÖÖÖÖÖÖÖÖN :D Nya tag tänkte Zaff och galopperade iväg utan problem. Älskar känslan av att sitta där på henne, barbacka, i linne, kortbralls och foppatofflor i fullgalopp! :D Sen plumsade vi i vattnet utan någon tvekan som helst! Jag gick med henne hela tiden istället för att sitta på. Första doppet för henne i år. Lät henne plaska lite sen gick vi ut djupare och simmade! Värsta sjöhästen är hon! Simmade några korta runder med små pauser imellan. Sen hade vi vattenkrig :D Stod och skvätte på varandra ett bra tag. De coola är att hon fattar att när jag skvätter och plaskar ska hon också göra de. Så hon "lärde" sej hur hon lyckas få mej så blöt som möjligt! HAHA!

Sen tog jag moppededen upp till Jennifer. Hem och så bort till mossen med Naboo och kameran! :D Så blev dressyr på henne med, med massor av naaijsiga kort :D


Och så lyckades vi sitta uppe något för länge vid datorn och sen prata lite över drivet mycket. Så runt 3 somnade nog vi?! :S HAHA!

Vaknade första gången vid 9, sen halv 10 och sen 10 gick vi upp! Vid 11 va vi igång och jobbade. Började med att flytta får! (YYY)
Sen maskerade vi upp och började grundmåla.

Efter två timmars jobb så va vi genom svettiga och ville bada. Sagt och gjort!
Tvingade Jennifer att köra lite moppe med! HAHA! DE GICK JÄTTE BRA! HIHI!

Så badade vi en stund, sen hem och lagade värsting maten. Och så jobb i två timmar till. Började med hindrerna. Slog mej givetvis på tummen xD

Sen upp till sjöng igen med Saft och bullar och så badade vi och kastade boll och fikade. Efter de så körde jag hem J och så möttes vi i skogen sen med hästarna. Blev dressyr på mossen igen. Försökte mej på lite galoppombyten och jag lyckades verkligen -.- xD HAHA, hade inte förväntat mej så mycket mer heller! x)
Men de går riktigt bra nu tycker jag. Hon känns mjuk och fin :D :DD:D:D:DD
Sen bråkade J och jag med fucking taggtråd! :@





På hemvägen ringde jag till kära mor och tjööötade lite. Bytte häst och ringde Ewe. Satt och snackade med henne hela svängen med Zaff :D Ringde Simon undertiden jag gick bort med pollarna till hagen. Men han ville inte prata :O HA! Så jag gick vidare tyst O_o HAhi!

In och riggade upp kvällsmat.

Snackade med Simon i en halv sekund sen ringde pappa en stund med.

Sen upp till små HUNDARNA! :D Dom va jääääääääääääääättte pigggga :'D:D
Doris bara travade iväg och "tacktade" bredvid mej :D Coooooolt! :D
Gick med dom i typ en halvtimma och pratade i telifon med Simon. DÅ ville han prata :P HAAH!

GUUUD VAD JAG SAKNAR HONOM! :O:O

Nu, klockan 00.14 funderar jag på att sova. Tänkte gå upp vi 8.00 imorron och få lite mer gjort ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nått fint!