måndag 21 juni 2010

Måste bara!

Idag har varit bra! Bättre än väntat!

Mamma och jag åkade ut till Papps. Hon jobbade med sitt och jag med mitt...cuttade gräset. Och de va mindre kul denna gången eftersom jag inte hade mp3 utan mobilen som trillade ur hela tiden! xD
Efter 2 timmar va båda klara, och vi började packa ihop massor saker för att ta med till stan. Bilen blir proppfull! Sen steckade jag pannkakor och efter de stack vi ut till heeestarna!

Dom va sådär lugnafinamysiga.

Mamma tog Naboo och skrittade fram och jag Zaff. Men när traven kom så började hon skutta hit och dit och blev jobbig. Av med sadeln, som dels glidit fram i alla skutt. Men hon slutade inte, utan blev värre! FUCK, tänkte jag, detta kommer aldrig gå över :C
Så blev jag sur på riktigt. Tänkte att jag måste ha nått mer att säga till med när hon dummar. Tog pisken, och petade på rompan när hon skutta. Dåligt resultat. Hon skuttade mer. Så jag petade på bogen ist. Lite bättre. Sen engång till och så röt jag lite fint med. Efter att jag upprepade sista händelsen två gånger så klickade rätt i huvudet på henne och hon slutade tvärt med alla skutt :'D JAAAA! Ellen blev glad där! Och bra "gled" runt som bara Zaffie och jag kan göra! Då är de såååå awesome känsla :D Efter att vi glidit runt och va i princip slut båda två hoppade jag av och la på sadeln och testade lite med den med. OCH kan ni tänka er!? DE FUNKADE! OMFG! DE FUNKADE! Så då va de klart med henne :D bara att kämpa vidare!

Så hoppade jag upp på Naboo.
Hästen som inte fattar att halsen ska vara sänkt! HA! Men de blev bättre och bättre. Hon är ändå så pass "fel" musklad och omusklad så de är inte förvånade alls. Efter att både mamma och jag nöjt oss någorlunda med henne ville jag hoppa! Så då gjorde jag de!
De började lugnt och fint och slutade så med! :D De bara flöt på. Riktigt bra! Fina långa språng och väl lyfta ben. Jag kände mig följsam också! Och de är inte varje dag.
Tillsist låg hindrerna på 100-110 cm och de gick lika bra hela tiden :D Hon lixom tänder riktigt på och bra, fattar galoppen helt själv, när jag släpper efter till den. Hon girar dock lite för mycket, men de hör till dressyr delen :P

Sen började mamma leka lite med Zaffie, mest för att hon skulle skritta runt hon med. Hon gick alltså helt lös. Och den hästen har fullt koll på människor. Hon lyssnar perfekt och vickar finfint på öronen! Så coolt när man pekar och säger, "Gå dit nu", och så gör hon de! Såå tänkte lite mer på de där, ska nog försöka med mer markarbete, frihetsdressyr och westen liknade. Inte för att jag är något proffs på de, iof är jag inte de på nått, men mindre proffs på de iaf, men vet att hon kommer trivas bra med de iaf. Och så får jag en gladare och viligare häst. Och de tackar man absolut inte nej till ! ! :D

Sen drog vi upp till Jennifer och KIARA!
Hon är såld nu. :'( USCH FY OCH BLÄ!
Neej, men de är bra. Jätte bra! Men kommer sakna den skruttan enormt mycket. Har massor med fina, roliga och helt sjuka minnen med den ponnien! Ska leta upp massor bilder och slänga upp någon gång!

Jaaah, de va min dag. Massor med fina utropstecken!! Men de gillas ;)

Nu saknar jag Simon läskigt mycket, så bäst jag sover. För i morgon kommer han hit, då drar vi till Linköping, där ska de shoppas :D

Puss :*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nått fint!