lördag 17 april 2010

Fälttävlans träning

Usch, dagen kunde omöjligt börja på ett hemskare sätt! :O

Vaknar av att jag känner en vidrig hemsk smärta i magen!
Mensverk :C jag hatar de!:'(

tänkte nästan ett tag att jag skulle skita i allt då! att de bara skulle bli helt uppochner, men icke, kan jue inte bara skita i allt när man varit så grymt pepp innan :O

Tog alldeles för lång tid på mer här inne!
Va ute hos en oborstad häst fen i halv 7 xP
Jippie! aja, började borsta henne, stog helt stilla och cool lugnt :D
Phuu, tänkte jag! Sen släppte papps ut dom andra två!
OMG :O Jag hade tansportskydden och täcket kvar! Naboo blåste upp sen och stog och små hoppade och fort runt, men jag fick dit allt, haha ^^
Sen in i kärran och iväg!
Mötte upp Jennifer och Annette i ramfall, och körde efter dom, Naboo hade planer på att riva kärran, så vi stannade för att se så allt va åkeei! och de varre som tur va :D

Väl framme, trodde vi nästan att vi va fel, de va inte en kotte där :O
Men vi lastade ur och så! Du upptäckte vi att bakbommen hade lossnat och slått två små sår på Naboo :O :( Men hon brydde sej inte de minsta när jag smörjde på dom. Phuu :O
Transportskydden va mindre fina och hela! xD tur att jag hade på dom iaf! x)
Sen började de komma fler tansporter ;) Vi hoppade upp och började skritta fram. Efter ett tag kom han de dära gubben som höll i allt och snackade igenom allt, sen skrittade vi runt banan. Man fick dock inte prov hoppa nått :O Och de gjorde mej mer nervös än vad jag redan va! Som tur va fick man gå igenom vattnet, inte för att jag trodde hon skulle vägra eller nååt, men de känndes lite bättre då iaf :D De va en bana på typ 8 hinder plus vatten, om jag minns rätt! De va ändå väldigt snälla hinder och dom kändes inte så farliga och stora! Jag har jue stor häst som nästan kunde ha gott över! xD
Sen fick vi börja hoppa fram! Jennifer fick lite bråttom eftersom hon startade som tvåa! Vi travade bevid varann, sen tog hon galopp och for iväg, och de ville inte jag göra, så Naboo blev sur och började bocka, i vanliga fall brukar de bara vara en spark eller ett språng så, men nu gjorde hon tre, fyra styckna, som ledde till att jag åkte av xD HAHA, smart som jag är så släpper jag inte hästen! För de är bara onödigt xP blev lite snurrihuvet och illa mående , så tog de lungare några varv. De gick över sen iaf. Började öka tempo och tog dom fyra små framhoppnings hindrena ;D

Titta på när Jennifer red runt banan på sin superduper ponnie TRIXI :D De gick superduper bra och vi gjorde några fina segergester (Y) hahah, efter ett tag va de min tur!

Gick på en liten volt och kände hur hjärtat bara, dunk dunK duNK dUNK DUNK, typ xD
Men sen övertalade jag med själv att de där är ingenting!, Sen fick jag startsignal och skuttade iväg, i en RUSKIG HYPER FART!:O Nooot. xD vi travade lite lungt mot första hoppet, de gick fin fint :D:D då bara försvann allt, all nervositet.!
Andra hoppet va lite nerför till typ, efter som Naboo tycker de är as lebbigt att trava nerför, så såg de säkert jätte fint ut XD
Men över kom vi i typ slowmotion XD
Vidar upp mot en "trälåda" xD (kan inte namn på alla hinder typer xD ) den fick fint, presis som dom andra två efter! sen ner tillbaka mot starten. Över en stock med en lite grav under, typ. De va nog de läskigaste, trodde jag iaf x) eftersom man landar lite lägre ner är avtrampet är men även de gick finfint, sen satte vi fart mot nästa, som, om jag minns rätt, Jennifer sa kallades "SvartaKatten" eller nått? xD Över de, sen runt ner i vattnet och ett skutt till. DÄR! DÄR Kan jag säga er att jag stört log! Jag kände mej så sjukt stolt! JAG, på NABOO, NABOO AV ALLA TUSEN HÄSTAR :O En "gammal" travare :O som ingen trott på :O Känslan va underbar!

Sen fick man rida bort till han, gubbe,tränaren, han snackade lite och gav massor med bra tips! Han tyckte de såg jättebra ut :D ÄNNU STOLTARE :D Jättebra att man får ett sånt snack efteråt, så man vet vad man ska träna mer på. Och så skrev han i godkänd till FÄLTTÄVLANSKORTET :D:D
OMG !:O Jag gjorde de! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Jag trodde aldrig att de skulle gå så bra! Men skam den som ger sej! :D

Nu vet jag ännu mer säkert att jag vågar sattsa på Naboo, hon ska väl gå i hård träning eller nått xP Nääh, men nu vill jag tävla :D På riktigt :D:D

Va hemma runt 12 så har jue hela dagen på mej att göra annan skit :D Känns rätt gött ändå :D
Vet jue egentligen vad jag vill mest men de går nog inte (A) :(

Aja, rider nog en sväng med Zaffie och kör Vincent tror jag ;D
Pappa vill ha hjälpa att stängsla med, så får väl göra de -.-
Doris kommer trotts allt i morron, då borde hennes dietbete va klart xD Hahah ^^

Sååå, blir väl ett inlägg till sen ;D;D

Puss :*

1 kommentar:

  1. Haha x) Dagen blev lyckad, utan att våra föräldrar dehövde åka till begravningsbyron :) <3

    SvaraRadera

Skriv nått fint!