lördag 3 april 2010

That´s me

jaah, med mina 120419001 läsare såå borde jag berätta om mej själv, tycker de känns mest rättvist! Dock har ni en sammanfattning dääääääääääääääääääär ----->
För er om inte orkar läsa detta ;) XD

Ellen Svahn varre då! Fyller 18 den 18 novemver, då måste alla säga grattis!
Jag är en hyper och galen tjej som har väldigt lätt att bli FÖR mkt! Kan prata ovavbrutet läääänge, när jag känner för de, och de är inte alltid.
Mina föräldrar är skilda sen ett år tbx ungefär, så jag bor både i stan och på landet, mamma i stan. Hos pappa har jag tre hästar, just nu, får, katter och SKOG. Farmor och Farfar, och farbror, bor även här på samma gård, de är mindra omtyckt av mej, eftersom man "bråkar" lite för ofta, synd sådär med släcktingar :/
I stan bor mamma och jag i en trea, en stor och fin lägenhet, där jag trivs dunder bra!
De är alltså mamma som flyttade, har alltid bott på gården! Har även en äldrebror, som jag är mindre överens med, SYND! Har bor bara hos pappa, men hälsar på hos mor ibland :)

Hästar, nästa!
Jag har tre egna pollar, Zaffie, Naboo och Doris. Just nu lånar jag grannens shettis, Vincent också.
Zaffie har vi fött upp helt själva, meningen va egentligen att hon skulle bli mammas men hon kände inte för de, så hon blev inte så stor :P
Hon är ett svenskt varmblod, liten häst, som är 8 i år. Hon är MIN häst, min favorit, den bästa helt enkelt. Nu har hon inte varit igång så bra, eftersom hennes framben blivit överansträngda och massor, så har vi tagit de lugnt. Men hon är snart igång igen!
Naboo är egentligen mammas, men eftersom hon inte är här och rider så mkt, på grungd av en massor anledningar... Så ärre jag som rider henne med! Hon är en varmblodstravare som inte dög i travet! Hon är runt 165-170 och 10 år. Har aldrig gillat henne, förens mamma flyttade då jag kännde mej halft tvingad att börja rida henne, eller jag tvningade mej själv att tycka om henne, och jag lyckades! Sen när Zaffie började vila så la jag all tid på Naboo, så nu är hon HÄST på riktigt, AWESOME :D Har tom startat i en hopptävling och de gick jätte bra :D
Doris som är MIN ponnie! Fick henne när jag gick i tvåan tror jag, han va 10 iaf och nu är hon 19. Har henne utlånad till min syssling, fast ska få hem henne snarast :D De är den plutten som fått mej till den ryttaren jag är idag! Utan henne hade jag nog givitupp! Hon är en C-ponny, 136cm. En ponnie som alla gillar :D
Vincent, är då grannen plutt, han är väl runt 90-1.00 ? vet inte riktigt :P Har honom mest för kul! och sällskap till Doris i sommar. Ska försöka trick/klicker-träna honom, och de funkar faktiskt bra änsålänge :P ska även till ridas och köras in, han är en bussig och väldigt egendomlig shettis. Och igår körde vi honom för första gången! Men man kunde mer tro att han varit körd flera gånger! Han är 8 år och tuff ;D

Från hästar till allt annat!

Vänner har en väldigt stor betydelse i mitt liv, som för alla andra!
Jennifer, är min underbara granne! Vi har kännt varandra så länge vi kan minnas. Men när jag började högstadiet skulle jag väl va cool eller nått och dissade henne! TASKIGT! Men nu har vi hittat tillbaka och de är jag SÅ HÄÄÄÄÄÄÄÄ-ÄÄÄR glad över! Hon går i 8:an så hon är liten! ;D Hon har såklart samma stora intresse som jag! HÄSTAR! Jag brukar låna en av hennes, Kiara! Som är 4år och en hyper ponnie!
Hon har tre till ponnie, Krussidull, Trixi och Diwa. Med Jennifer är man alltid glad och har kul! Hon är min lillasyster! <3
Cornelia, Corny, eller CONRY som jag tycker låter snyggare! Har umgåtts sen i 9:an men påriktigt eller vad man säger. Hon är en underbar tjej som finns där när man behöver. Vi rider dock inte så mkt, någon gång ibland! Vi tjockar mer framför MTV och går på spelningar och sjunger singstar och nördar dator! Hon är men en stads kompis är en lantisvän ;) HAHA besök hennes blogg vettja ;D http://corneliafriman.wordpress.com
Sandra, den största hästneeerden av alla! Vi träffas dock FÖR sällan! :C Men när de väl blir så stojjar vi till tusen! Ligger vakna hela nätter och snackar om allt, men såklart mest om, HÄSTAR! Hon är en envis och har väldigt starka åsikter. Har hänt att vi små tjafsar helt i onördan! xP Men de är bra att ha någon att resonera med!
Klara, min 08 vi träffas nästan aldrig :C men försöker ha telfon kontakt, men de är vi lika dåliga på båda två! Klara är den bästa människan som finns! Hon ställer ALLTID upp! Om man har något hyperproblem så ärre bara ringa till TANT BERIT så får man hjälp direkt!

Nu menar jag inte att jag dissar alla andra fina vänner, men domma är dom bästa fyra! :D

Jag går på byggprogrammet i Nässjö, i en konstig klass på en konstig skola, där man inte lär sej någonting. Vet inte hur många vi är i klassen och jag bryr mej inte heller!
Men har tre otroligt fina flickor i klassen!
Ewelina, Erika och Evelina! Ewe, Icca och Blondie!
Utan dom har inte skolan funkat alls!

WUUUPPS! :O
Jag glömde! läs inte glömde! för de gör jag inte!
men FREDDIE!!! Min "storebror" från Örebro. Corny och jag träffade honom första gången på våran första spelning. Då va han basist i Sleazy Trash. Vi hade lite msn kontakt efter de och träffade senare på en spelning i Nässjö. Han är min bror, vi kan snacka i telefon i timmar om dom mest meningslösa och meningsfulla sakerna som finns! Han är 24 bast. Och bäst! blir inte att vi träffas så ofta och de är synd :C

Sen har jag en jättefin släckt som jag älskar jättemkt! <3
Och massor flera vänner <3

Min största drog, förutom hästarna, är musik! Och va jag lyssnar på är ALLT! finns nästan inga gränser! Eller, jooh, dom går när de börjar närma sej, Carola, Lena PH och sånt! Men jag står ut med de mesta :D

Jaah, de va väl "lite kort" om mej! Om ni undar nått ärre bara att fråga :D
Slänger nog upp lite bilder om texten med ;D

Puss :*